Search this site
Embedded Files
Спеціальна школа №11 міста Києва
  • Головна
  • Освітній процес
    • Структра навчального року
    • Розклад уроків
    • Корекційно-розвиткова робота
      • Програми з корекційно-розвиткової роботи
    • Режим дня для учнів
    • Виховний процес
    • Атестація
    • Розклад гуртків
  • Про школу
    • Наші контакти
    • Наша історія
  • Прозорість та інформаційна відкритість
    • Статут школи
    • Ліцензії на провадження освітньої діяльності
    • Структура та органи управління закладу освіти
    • Кадровий склад закладу освіти
      • Кадровий склад
      • Кадровий склад: адміністративно-господарчий персонал
    • Освітні програми
    • Територія обслуговування
    • Ліцензований обсяг та фактична наповнюваність класів
    • Мова освітнього процесу
    • Вакансії
    • Матеріально-технічне забезпечення
    • Результати моніторингу якості освіти
    • Річний звіт
    • Правила прийому до школи
    • Умови доступності закладу для навчання осіб з ООП
    • Додаткові освітні послуги
    • Правила поведінки для учнів
    • Мережа класів та вільні місця
    • Безпека в школі
    • Протидія булінгу
    • Форми здобуття загальної середньої освіти
    • Річний план роботи
    • Вибір підручників
    • Кошторис
    • Стратегія розвитку
    • Штатний розпис
  • На допомогу батькам
    • Електронний учнівський квиток
    • Електронний щоденник
  • Зарахування до 1 класу (2025/2026 н.р )
  • Наші контакти
  • Події
  • Безпека в школі
  • Інформація для учнів
    • Критерії оцінювання
  • Протидія булінгу
Спеціальна школа №11 міста Києва

Заява про випадки булінгу у спеціальній школі № 11 міста Києва

Положення спеціальної школи № 11 міста Києва "Про порядок розгляду випадків булінгу (цькування)

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Телефони довіри

  • Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

  • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

  • Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123
    або 0 800 500 335;

  • Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

  • Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76;

  • Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

  • Національна поліція України 102.


Протидія булінгу у шкільному середовищі

Булінг – це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження. Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування і т.п.) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються.

Із статистикою ознайомились, поняття розглянули, тому хочеться перейти до самого головного, власне рекомендацій, що робити коли ваша дитина зіткнулась із ситуацією булінгу? Чи можна захистити дитину від цькування з боку інших?

У ситуації булінгу існує три сторони: агресор(булер), жертва (потерпілий) та спостерігач (може бути відсутній). Щоб стати об’єктом цькування не обов’язкова наявність якоїсь певної ознаки. Це може бути будь що. Наприклад, дитина відмінно навчається, стильно одягається чи наділена певним талантом. Для булера завжди знайдеться причина для приниження.

Найчастіше жертвами булінгу стають діти, які мають:

  • Фізичні вади – носять окуляри, погано чують, мають порушення рухового апарату фізично слабкі.

  • Особливості поведінки – замкнуті чи імпульсивні, невпевнені, тривожні.

  • Особливості зовнішності – руде волосся, веснянки, мають надмірну худорлявість чи повноту.

  • Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають жодного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками.

  • Страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається оточуючими як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію.

  • Відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти).

  • Деякі захворювання: заїкання, дислалія (порушення мовлення), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання).

  • Знижений рівень інтелекту, труднощі у навчанні.

  • Високий інтелект, обдарованість, видатні досягнення (за Вареник О.О.).

Для того, щоб зрозуміти чи терпить дитина знущання потрібно мати із нею довірливі відносини. Станьте своїй дитині другом, опорою, щоб вона знала і розуміла, що саме вам можна відкритись, бути захищеним і нічого не боятись. Це найкраща профілактика. При відсутності довірливих стосунків між дитиною і батьками, дуже важко говорити про щирість у спілкування та бажання відкритись.

Інформуйте дитину про дане явище, пояснюйте усю небезпеку такої поведінки, донесіть той факт, що мовчати не можна!

Коли ситуація булінгу всеж таки виявлена (ви самі помітили, дитина розповіла, чи повідомив класний керівник і т. д.) слід терміново повідомити адміністрацію школи. Обов’язково пояснити дитині, що її вини в цьому немає, вона невинна. Найчастіше явними агресорами є діти із психічними порушеннями, з порушеннями базових принципів соціалізації.

Також до способу допомоги дитині пережити ситуації булінгу розглядають зміну школи та навіть переїзд у інше місто.


Корисні посилання щодо теми антибулінгу

  • Подолання сексуального насильства щодо дитини: координація дій

  • Індикатори фізичного, сексуального, психологічного насильства щодо дитини, а також нехтування потребами дитини

  • Про булінг для дітей

  • Про кібербулінг для дітей

  • Подолання насильства щодо дитини: координація дій


Нормативна база

  • Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)

  • Рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо застосування норм закону

  • Лист Міністерства освіти і науки України щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу

  • Лист Міністерства освіти і науки щодо проведення в закладах освіти Всеукраїнського тижня з протидії булінгу

  • Наказ Міністерства освіти і науки України № 1646 від 28.12.2019 «Деякі питання реагування на випадки булінгу, (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти«

  • Лист Міністерства освіти і науки України про затвердження наказу Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу, (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»

  • Лист Міністерства освіти і науки України про план заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти №063/3996 від 31.03.2020

  • Лист Міністерства освіти і науки України «Роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646» №063/4673 від 16.04.2020


Google Sites
Report abuse
Page details
Page updated
Google Sites
Report abuse